ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟ! ΓΙΑ Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΣΤΟ kouskous4@hotmail.gr

Τρίτη, 26 Απριλίου 2011

Η δίαιτα του πιάτου!


ΠΩΣ ΝΑ ΧΩΡΙΣΕΙΣ ΤΟ ΠΙΑΤΟ ΣΟΥ...
Ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς μας δίνει την ποσότητα από κάθε τρόφιμο που πρέπει να υπάρχει στο πιάτο σου.
“Τα διατροφικά ποσοστά των υδατανθράκων-πρωτεϊνών-λιπών τα οποία προσφέρουν θετικό αποτέλεσμα είναι τα εξής”:

Υδατάνθρακες, 50%-55%
Σιτηρά – δημητριακά: Ρύζι, αλεύρι, βρώμη, κριθάρι, σίκαλη και ό,τι παράγεται από αυτά (ψωμί, ζυμαρικά, αλεύρι, δημητριακά για πρωινό κλπ.)
Όλα τα φρούτα: Μήλα, μπανάνες, εσπεριδοειδή, ροδάκινα, καρπούζια, πεπόνια κλπ.
Αμυλούχα λαχανικά: Πατάτες, καλαμπόκια
Όσπρια: Φασόλια, ρεβιθιά, φακές, μπιζέλια, φάβα, σόγια
Προϊόντα γάλακτος: Τυριά, γάλα, γιαούρτι, παγωτό κλπ
Πρωτεΐνες, 15%
Κρέας: Πρόσεξε να είναι άπαχο και φρόντισε να το καταναλώνεις καλύτερα ψητό ή μαγειρευτό και όχι τηγανητό.
Όσπρια: Η καλύτερη επιλογή για το χειμώνα, με μια σειρά από σούπες. Φακές, φασολάδα, ρεβύθια
Λίπη, 20%-25%
Γαλακτοκομικά πλήρη
Σοκολάτα
Αλλαντικά, κρεατικά
*φρόντισε να επιλέξεις προϊόντα με μειωμένα λιπαρά

ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ
Διαχώρισε το πιάτο σου, ανάλογα με τις διατροφικές ομάδες και φτιάξε ένα puzzle χρωμάτων που θα σου προσφέρει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αλλά και τον τρόπο να συντηρηθείς ή να χάσεις κιλά.
Να λοιπόν το τρίπτυχο της επιτυχίας για ένα πιάτο, όπως το περιγράφει ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς:
-Οπτική ικανοποίηση: να περιλαμβάνει πλήθος χρωμάτων.
-Γευστική ικανοποίηση: να προσφέρει σε πλήρη ισορροπία όλες τις τροφές, ώστε να μην αλλοιώνει η μια τροφή την γεύση της δεύτερης, λόγου χάριν μια πολύ αλατισμένη τροφή θα αλλοιώσει την γεύση της αλκαλικής τροφής και θα εντείνει την γεύση της όξινης.
-Θρεπτική ικανοποίηση: να αποδώσει με βάση τον σχεδιασμό του, την πλήρη στήριξη του οργανισμού καλύπτοντας τις θρεπτικές και ενεργειακές ανάγκες του.

Το μυστικό της επιτυχίας είναι ο συνδυασμός
Όλα τα θρεπτικά στοιχεία, πρέπει να βρίσκονται στο πιάτο μας. Ο λόγος είναι ότι τα θετικά αποτέλεσμα του κάθε ένα, παρουσιάζουν δράση μόνο όταν ενωθούν με ένα άλλο. Για παράδειγμα, οι πρωτεΐνες είναι ευρέως γνωστό ότι δεν παχαίνουν -στηρίζουν τον μυϊκό ιστό- αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό, όμως, αν δεν συνδυασθούν με υδατάνθρακες δεν θα εμφανίσουν θετικά σημάδια. Αν δεν συνδυασθούν με λίπος δεν θα έλθει γρήγορα ο κορεσμός με αποτέλεσμα η κατανάλωση περίσσειας πρωτεϊνης να μας παχύνει.
Ένα ιδεώδες διατροφικό πιάτο, θα πρέπει να περιλαμβάνει αρμονικώς συνδυασμένα Ύδατανθρακες, Πρωτεΐνες, Λίπη.
Ένα παράδειγμα, είναι το κυρίως γεύμα μας να έχει τα εξής:
->Μια σαλάτα, με τουλάχιστον 2 λαχανικά.
->Πιάτο με γαλακτοκομικό προϊόν, χαμηλό σε λιπαρά και νάτριο.
->1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως.
->Μέχρι 2 μέτριου μεγέθους φρούτα.
->Κυρίως πιάτο, κρέας κατα προτίμησην λευκό κρέας με συνδυασμό αμυλούχων τροφών, όπως ρύζι/μακαρόνια/πατάτες.
Σημαντική Σημείωση: Απόκλεισε απο το διαιτολόγιο σας, αναψύκτικα, σάλτσες και τυποποιημένες σαλάτες.


odosomorfias.blogspot.com