Ένας στους τέσσερις επιλέγει την ιστοσελίδα
Αποκαλυπτική είναι μια νέα έρευνα για τις συνήθειες των Ελλήνων χρηστών του facebook. Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν...
από τα στοιχεία της «Ομάδας Παρέμβασης Ομπρέλα: Ελληνική Εταιρία Μελέτης και Πρόληψης της Σεξουαλικής Κακοποίησης και του Εργαστηρίου Δυνητικής Πραγματικότητας, Διαδικτυακής Έρευνας και Εκπαίδευσης» του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου 1 στους 4 χρήστες επιδίδεται σε φλερτ με αγνώστους στο facebook, ενώ 1 στους 5 βγαίνει κιόλας με άτομο που γνώρισε στην εν λόγω ιστοσελίδα. Παράλληλα, 1 στους 10 είχε σεξουαλική εμπειρία με άγνωστους από το facebook, ενώ το 12,1% των ερωτηθέντων είναι εξαρτημένο από τη σελίδα.
Οι προσδιοριστικοί παράγοντες για το αν κάποιος θα βγει ραντεβού με άγνωστο μέσω facebook είναι η ελκυστικότητα του άλλου, η ανταλλαγή τηλεφώνων και το φλερτ με αγνώστους μέσω του ιστότοπου, ενώ τα κριτήρια, βάσει των οποίων φλερτάρουν είναι η εμφάνιση, τα ενδιαφέροντα, οι φωτογραφίες (φυσικές και μη), η προσέγγιση, το chat, τα στοιχεία του προφίλ, η ευγένεια, η οικειότητα και η ασφάλεια.
Στην έρευνα συμμετείχαν 327 χρήστες του facebook ηλικίας από 18 ως 62 ετών, με μέσο όρο ηλικίας τα 28 έτη. Από τους χρήστες το 34,3% του δείγματος δήλωσε ότι αυξήθηκαν οι σχέσεις τους, όταν άνοιξαν λογαριασμό στο facebook, το 1,5% ότι μειώθηκαν και το 64,2% ότι παρέμειναν ίδιες. Από αυτούς, το 66,1% δεν έγραψε την προσωπική του κατάσταση στο προφίλ του, σε αντίθεση με το 33,9% που προσδιορίζει, εάν είναι σε σχέση ή όχι. Στην κατάσταση σχέσης, ένα ποσοστό 28,3% έγραψε ότι βρίσκεται σε σχέση, ένα 17,2% ότι είναι παντρεμένος/η ,το 17,2% ότι είναι ελεύθερος/η και το 5,6% δεν προσδιόρισε.
Τέλος, το 50,1% δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει το facebook ως μέσο απόδρασης από δυσφορική διάθεση, το 55,09% δήλωσε ότι μένει συνδεδεμένο ενεργά με το facebook για περισσότερο χρόνο απ΄ όσο υπολόγιζε, το 22,99% έχει ανταλλάξει τηλέφωνα με άγνωστους/στες στο facebook, ενώ το 11,1% έχει προσθέσει στο προφίλ του εφαρμογές για φλερτ.
newsbeast